Wystawa malarstwa jest ekspozycją będącą zwieńczeniem performensu przeprowadzonego w ramach Satyrykonu w 2009r. Akcja "Ślady - malowanie czołgiem", zrealizowana na legnickim lotnisku, stosowała w praktyce jedną z obsesyjnych metod pracy twórczej Michela Granger, malowanie gąsienicami jeżdżącego po płótnie czołgu.

Legnica była jedynym jak dotąd miejscem, w którym poza Francją Granger zdecydował się przeprowadzić swój eksperyment. Transformacja semantyczna, jakiej dokonuje Granger ma charakter nie tylko dekonstrukcyjny, który pod względem formalnym wpisuje to działanie  w granice sztuki postmodernistycznej. Przede wszystkim, co zdaje się mieć większe znaczenie dla Granger`a, to czołg, którego używa, który  wywołuje wspomnienia praskiego sierpnia czy wydarzeń na placu Tien An Men, nasuwając te same skojarzenia, jakie budzi w legniczanach poradzieckie lotnisko wojskowe, na którym Granger zamanifestował swój malarski apel wolności.

Michel Granger, to artysta stosujący rozmaite techniki wyrazu. Swoje metaforyczne, ale jednocześnie bardzo związane z człowiekiem i jego miejscem na ziemi prace umieszcza w szerokim spektrum artefaktów, począwszy od znaczków, poprzez ilustracje książkowe, plakaty (Festiwal Filmowy w Cannes), okładki płyt (wieloletnia współpraca z Jeanem Michelem Jarrem), malarstwo wielkoformatowe, po rzeźby i gigantyczne formy przestrzenne.

Na legnickiej wystawie zaprezentowane zostało 18 wielkoformatowych płócien, o rozmiarach  162 x 114 cm oraz jedno płótno długości 10 m., w formie, w jakiej zdjęte zostało bezpośrednio po performensie z płyty lotniska.



performens Michela Granger`a performens Michela Granger`a

performens Michela Granger`a performens Michela Granger`a

Legnickie lotnisko /Satyrykon 2009r/. - performens Michela Granger`a "Ślady - malowanie czołgiem"


Wystawa czynna do 9 sierpnia 2012r.

Fot. Ewa Berdys