To warsztaty konstruowania maszyn bazujące na zestawach LEGO. Zajęcia te są szansą na poznanie krainy robotyki, automatyki i informatyki w sposób kreatywny. Podczas zajęć dzieci mają możliwości konstruowania miniaturowych wersji maszyn wykorzystywanych do pracy w kopalniach, a inspiracją do stworzenia roboklocków były maszyny produkcji KGHM ZANAM SA. Pod okiem specjalistów grupa może skonstruować z klocków LEGO EDUCATION cztery maszyny górnicze: kruszarkę, taśmociąg, pojazd wiercący, pojazd poszukujący.

Zajęcia są szansą na poznanie pasjonującej krainy robotyki, automatyki i informatyki, w sposób bardzo kreatywny, szczególnie interesująca jest część związana z programowaniem i uruchamianiem zbudowanych konstrukcji. Roboklocki® uczą pracy zespołowej, kreatywnego, logicznego i analitycznego myślenia, empatii, podstaw programowania w języku G i SCRATCH, czytania instrukcji i przenoszenia jej z 2D do 3D, utrwalają zdobyte umiejętności tj. pisania, mówienia, prezentacji, komunikacji i analizy, myślenia komputacyjnego, opartego o doświadczenia, utrwalają reguły porządku (rozpakowywać i sprzątać), rozwiązywania bardziej złożonych problemów, poprzez rozkładanie je na czynniki pierwsze, wiary we własne możliwości.


Zapisy e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 798-654-247

MUZEALNA PROPOZYCJA DLA PRZEDSZKOLI
Wszystkie zajęcia dla dzieci do lat 6 są bezpłatne

Co było przed termomiksem i i-robotem, czyli historia kilku domowych sprzętów
Podczas zajęć uczniowie dowiedzą jakie były początki różnych domowych sprzętów. Jak prasowano bez prądu, jak prano bez pralki automatycznej, w czym smażono konfitury a w czym przyrządzano herbatę oraz co było tak cenne, że trzymane to w szkatułce pod kluczem, i nie chodzi tu to klejnoty. Zajęcia polegają na przedstawieniu historii danego przedmiotu i rozmowie z uczniami, którzy będą mogli wziąć do ręki prezentowane przedmioty, aby lepiej się z nimi zapoznać. Lekcja kończy się projektowaniem dekoracji lub kolorowaniem narysowanych na papierze naczyń.

Wiek – bez ograniczeń

Pierścień, moneta i miedziana wanna. Po co są muzea i czym się zajmują muzealnicy?
Po co są muzea i co można w nich zobaczyć? Czy to są zawsze tylko obrazy i rzeźby, a może coś więcej? Jak powstają kolekcje? Jak i kto tworzy wystawy? Na te i wiele innych pytań związanych z pracą muzeum i jego zadaniami opowiemy podczas lekcji. Bo ciekawość to pierwszy stopień do wiedzy.
Uczestnicy dowiedzą się jak było na początku, poznają przykłady różnych muzeów, kolekcji, przekonają się, jak różne rzeczy można zbierać. Będzie to pretekst do rozmowy o kolekcjach uczestników oraz ich doświadczeń związanych z wizytami w muzeach. Dowiedzą się, skąd w muzeum biorą się eksponaty i czy wystawa jest dziełem przypadku czy przemyślaną sprawą.
Podczas lekcji uczestnicy będą mogli zapoznać się z narzędziami muzealnika oraz będą mieli możliwość dotknięcia niektórych dzieł sztuki. Dla młodszych dzieci lekcja kończy się kolorowaniem malowane z dziełami sztuki.

Wiek – bez ograniczeń

Dlaczego lew jest symbolem Legnicy? Opowieść o legnickim herbie.
Zwierzęta, rośliny, rycerze - każde miasto ma swój własny niepowtarzalny znak rozpoznawczy. Dlaczego w herbie Legnicy zamieszkał egzotyczny lew? Co oznaczają trzymane przez niego klucze? Jak zmieniał się w ciągu wieków? Podczas zajęć dzieci poznają historię legnickiego herbu i jego kolorów. Przedstawione zostaną także herby sąsiednich miast i niektóre tajemnice heraldyki. Na koniec dzieci będą mogły pokolorować wybrany herb lub zaprojektować swój własny znak rozpoznawczy.

Wiek – bez ograniczeń

Dlaczego górnik nosi pióropusz? Tajemnice stroju górnika
Co robi górnik, każdy wie. Ale czy na pewno? Co to jest czako? Od czego zależy kolor górniczego pióropusza? Do czego nawiązuje szpada, po co nosi pelerynę? Wreszcie, jak wygląda codzienny strój górnika, kiedy zjeżdża pod ziemię? Na wszystkie te pytania oraz na wiele innych postaramy się odpowiedzieć za pomocą oryginalnych mundurów i strojów roboczych pracowników dolnośląskiego zagłębia miedziowego. Lekcja kończy się kolorowaniem motywów związanych z pracą lub strojem górnika.

Wiek – bez ograniczeń

Czy archeolog szuka jaj dinozaurów? Archeologia dla najmłodszych, czyli jak czytać przeszłość
Jakie skarby kryje ziemia i co mówią nam o życiu człowieka z przeszłości? Czym zajmują się archeolodzy? Co badają i za pomocą jakich narzędzi? Jakie zabytki odkrywają? Do kogo one należą i gdzie trafiają?
Zajęcia dla wszystkich, których interesuje archeologia. Obejmują prezentację znalezisk. W czasie zajęć dzieci będą mogły wcielić się w archeologa odkrywającego i dokumentującego zabytki archeologiczne, narysować, opisać, pokolorować lub sfotografować zabytek.

Wiek – bez ograniczeń

Skąd się wzięły pieniądze?
Początkowo pieniądz nie miał jednej określonej formy. Środkiem płatniczym w tamtych czasach były towary. Aby kupić jakiś potrzebny produkt, klient oferował sprzedającemu w zamian zupełnie inną rzecz: sól, herbatę, zboże czy zwierzęta. Wymiana była dość kłopotliwa. Z czasem powstał więc pomysł, by towary wymieniać na cenne kruszce. Skąd się wzięły pieniądze i jak zmieniały swoją formę w ciągu wieków? Podczas lekcji przedstawimy krótką historię pieniądza. Na zakończenie każdy zaprojektuje swój własny banknot lub monetę.

Wiek – bez ograniczeń

Puzzle historii, czyli skąd wiemy co było kiedyś?
Tematem lekcji jest znalezienie odpowiedzi na pytania: czym zajmuje się historyk? jak bada się przeszłość? W tym celu uczestnicy lekcji zmierzą się z detektywistycznym zadaniem i wieloma znakami zapytania po drodze. W rozwiązaniu zagadek pomogą historyczne rekwizyty.

Wiek od 6 lat

Skąd przyleciał orzeł biały, czyli historia godła Polski
Biały orzeł na czerwonej tarczy to jeden z najważniejszych symboli narodowych. Uczestnicy lekcji poznają historię polskiego godła, dowiedzą się też jak zmieniał się on w ciągu stuleci. Zadaniem drugiej części lekcji będzie zaprojektowanie lub pokolorowanie własnego orła narodowego.



WARSZTATY

Legnica inspiruje. Stwórz własny magnes
Zamek Piastowski, Akademia Rycerska, katedra, fontanny Neptuna i panny wodnej – Legnica ma wiele zabytków, które warto poznać. Przez lata wielu artystów uwieczniało miejskie widoki na swoich obrazach. Jednym z nich był Theodor Blätterbauer, który uchodzi za jednego z najważniejszych rysowników krajobrazu i architektury na dziewiętnastowiecznym Śląsku. Pobawmy się malarzy, który utrwalają piękno miasta i ślady jego przeszłości. Namalujmy to na drewnianych płytkach, z których powstanie magnesik na lodówkę bądź inne wybrane przez nas miejsce. Będzie sympatyczną ozdobą naszego mieszkania.

Herbatka z psiakiem, czyli zaprojektujmy podstawkę pod kubek
Pierwsi artyści tworzyli w jaskiniach, a ich prace przedstawiały m.in. mamuty, konie itp. Zwierzęta od zawsze  inspirowały artystów i do dziś można je znaleźć na obrazach mistrzów i twórców z całego świata. My także pobawmy się w artystów i przenieśmy świat przyrody do naszego domu. Niech każdy przygotuje własną autorską podstawkę pod kubek. Niech kicają po niej zające, miauczą koty, bawią psy i biegną sarny i wszystkie inne nasze ulubione stworzenia.  

Wiek – bez ograniczeń

Muzeum proponuje następujące lekcje muzealne:
(czas jednej lekcji – około 45 min)

Strażnicy Królowej, czyli o gwardzistach brytyjskich
(lekcja wyłącznie w języku angielskim)
Charakterystyczne sylwetki żołnierzy w czerwonych mundurach i wysokich futrzanych czapach na ulicach Londynu, obok Big Bena, deszczowej pogody i herbaty o godzinie piątej po południu, są najbardziej znanymi „produktami turystycznymi” Wielkiej Brytanii. Podczas lekcji uczestnicy dowiedzą się więcej o gwardzistach królowej, ich zadaniach i tradycjach. Ponadto będą mieli okazję podszkolić się w języku angielskim. Rolę pomocy dydaktycznej spełnia prezentacja komputerowa oraz rekwizyt – autentyczny mundur brytyjskiego gwardzisty.

Wiek– licea i technika

Zanim nastał czas multipleksu i popcornu. Śladami legnickich kin
(lekcja w formie spaceru)
Dzieje legnickich kin to temat, który do dziś nie został zgłębiony. W przedwojennym Liegnitz było ich kilkanaście, zarówno takich, gdzie miejsc było kilkaset, jak również tych bardziej kameralnych (kina salonowe). Po wojnie były pierwszą ostają polskiej kultury i rozrywki. Nazwy „Ognisko”, „Piast”, „Bałtyk” czy „Kolejarz” do dziś wywołują ciepłe wspomnienia wielu pokoleń legniczan. Oferujemy Państwu podróż po dawnych i niedawnych kinach naszego miasta.
Zajęcia obejmują: spacer po Legnicy. Trasa: ul. Wrocławska, ul. Korfantego – ul. Środkowa – kino „Piast” – pl. Klasztorny - kino „Ognisko”.

Wiek – 7-8 klasa szkoły podstawowej i starsi

Od Knotego po Niemyjskiego. Poznajemy legnickich artystów
Jacy artyści tworzyli w ciągu dziejów w Legnicy? Które z ich dzieł muzeum przechowuje w zbiorach? Jakimi technikami się posługiwali? Podczas lekcji przedstawimy znanych i nieznanych legnickich artystach. Poznamy twórczość m.in. Matthäusa Knotego, Jeremiasa Josepha Knechtla, Waltera Bayera czy Theodora Blätterbauera, czyli mistrzów których nazwiska na zawsze wpisały się w historię naszego miasta, a także współczesnych artystów takich jak Edward Mirowski, Grzegorz Niemyjski, Bronisław Chyła. Lekcja w formie prelekcji z prezentacją multimedialną.

Wiek – powyżej 10 lat

Między Lubiążem a Legnicą, czyli o cystersach na Śląsku
Nie można wyobrazić sobie średniowiecznej Europy bez cystersów. Ich zasługi dla rozwoju kultury i gospodarki były nieocenione. Opactwa cysterskie stanowiły ważne centra nauki, medycyny i kultury. Ale czy kiedykolwiek zastanawialiście się, skąd pochodzą cystersi i dlaczego pojawili się na świecie i ziemiach polskich, co pozostało po nich w Legnicy. Historię zakonników, którzy przybyli na Śląsk dzięki księciu śląskiemu Bolesławowi Wysokim dowiedziecie się podczas lekcji muzealnej. Lekcja w formie prelekcji z prezentacją multimedialną.

Wiek – powyżej 10 lat

Znane i nieznane historie legnickiego cmentarza komunalnego
Był na nim chyba każdy legniczanin, ale niewielu zdaje sobie sprawę, jakie tajemnice skrywa jego historia. Kiedy i dlaczego powstała nekropolia przy ul. Wrocławskiej? Kto jest autorem witraży zdobiących gmach kaplicy? Do czego służyło w czasie II wojny światowej znajdujące się tan krematorium? Jacy znani mieszkańcy naszego miasta na nim spoczywają? Gdzie szukać cmentarnych śladów „Małej Moskwy”? Na te i wiele innych pytań odpowiedź uzyskacie podczas spaceru po legnickim cmentarzu.
Spacer obejmuje: spacer po Cmentarzu Komunalnym w Legnicy (wraz wejściem do kaplicy oraz krematorium).

Wiek – od 13 lat

Obrazy-rebusy czyli o symbolach w malarstwie europejskim
Sztuka skrywa wiele znaczeń. Na przykładach obrazów mistrzów malarstwa wyjaśnione zostanie, czy czym jest symbol, alegoria, personifikacja. Próby interpretacji znaczeń.

Wiek – 7– 8 klasa szkoły podstawowej, liceum

Pierścień, moneta i miedziana wanna. Po co są muzea i czym się zajmują muzealnicy?
Po co są muzea i co można w nich zobaczyć? Czy to są zawsze tylko obrazy i rzeźby, a może coś więcej? Jak powstają kolekcje? Jak i kto tworzy wystawy? Na te i wiele innych pytań związanych z pracą muzeum i jego zadaniami opowiemy podczas lekcji. Bo ciekawość to pierwszy stopień do wiedzy.
Uczestnicy dowiedzą się jak było na początku, poznają przykłady różnych muzeów, kolekcji, przekonają się, jak różne rzeczy można zbierać. Będzie to pretekst do rozmowy o kolekcjach uczestników oraz ich doświadczeń związanych z wizytami w muzeach. Dowiedzą się, skąd w muzeum biorą się eksponaty i czy wystawa jest dziełem przypadku czy przemyślaną sprawą.
Przebieg zajęć: Wprowadzenie w opowieść o początkach i różnych muzeach uzupełnione ilustracjami oraz rozmowa z uczestnikami. Zapoznanie się z katalogami aukcji, narzędziami muzealnika oraz możliwość dotknięcia niektórych dzieł sztuki.
Dla grup do 10 osób możliwość stworzenia własnej wystawy na podstawie przygotowanych reprodukcji.

Wiek – bez ograniczeń

Co było przed termomiksem i i-robotem, czyli historia kilku domowych sprzętów
Podczas zajęć uczniowie dowiedzą jakie były początki różnych domowych sprzętów. Jak prasowano bez prądu, jak prano bez pralki automatycznej, w czym smażono konfitury a w czym przyrządzano herbatę oraz co było tak cenne, że trzymane to w szkatułce pod kluczem, i nie chodzi tu to klejnoty. Zajęcia polegają na przedstawieniu historii danego przedmiotu i rozmowie z uczniami, którzy będą mogli wziąć do ręki prezentowane przedmioty, aby lepiej się z nimi zapoznać.

Wiek – bez ograniczeń

Dlaczego górnik nosi pióropusz? Tajemnice stroju górnika
Co robi górnik, każdy wie. Ale czy na pewno? Co to jest czako? Od czego zależy kolor górniczego pióropusza? Do czego nawiązuje szpada, po co nosi pelerynę? Wreszcie, jak wygląda codzienny strój górnika, kiedy zjeżdża pod ziemię? Na wszystkie te pytania oraz na wiele innych postaramy się odpowiedzieć za pomocą oryginalnych mundurów i strojów roboczych pracowników dolnośląskiego zagłębia miedziowego.

Wiek – przedszkola i szkoły podstawowe

Jakie tajemnice kryją kamienie. Poznajemy minerały miedzi
Chalkozyn, bornit, chalkopiryt, azuryt, czy malachit.... Co się kryje pod tymi tajemniczymi nazwami? Do czego minerały wykorzystywano w przeszłości, a jak wykorzystywane są współcześnie? Jaką rolę spełniały lub nadal pełnią w gospodarce człowieka? Gdzie można spotkać ich największe złoża? Czym wreszcie one same się charakteryzują?
Zajęcia obejmują: zwiedzanie wystawy „Miedź. Dzieje niezwykłego metalu”, prezentację wybranych minerałów miedzi.

Wiek – przedszkola i szkoły podstawowe

Czy archeolog szuka jaj dinozaurów? Archeologia dla najmłodszych, czyli jak czytać przeszłość
Jakie skarby kryje ziemia i co mówią nam o życiu człowieka z przeszłości? Czym zajmują się archeolodzy? Co badają i za pomocą jakich narzędzi? Jakie zabytki odkrywają? Do kogo one należą i gdzie trafiają?
Zajęcia dla wszystkich, których interesuje archeologia. Obejmują pokaz filmu „Ukryte dziedzictwo. Co kryje polska ziemia?” oraz prezentację znalezisk. W czasie zajęć dzieci będą mogły wcielić się w archeologa odkrywającego i dokumentującego zabytki archeologiczne, narysować, opisać lub sfotografować zabytek.

Wiek – przedszkola i szkoły podstawowe


Czy monety potrafią mówić? Numizmaty z badań archeologicznych z lat 2018-2021
W czasie poszukiwań realizowanych w latach 2018-2021 przez Stowarzyszenie Historyczno-Eksploracyjne Księstwa Legnickiego, Muzeum Miedzi w Legnicy oraz Fundacją Archeologiczną Archeo odkryto ponad 600 zabytków. Wśród znalezisk znalazły się średniowieczne i nowożytne militaria, ale także wiele innych przedmiotów. Bardzo ciekawą grupę znalezisk stanowią numizmaty – czyli monety oraz medale. Zajęcia wprowadzają w zagadnienia numizmatyki od antyku po okres nowożytny, obejmują spacer po wystawie Bonus campus, czyli poszukiwania pola bitwy z 1241 roku oraz prezentację najciekawszych znalezisk pochodzących z badań.
Każdy z uczestników warsztatów będzie miał okazję samodzielnie wybić kopię srebrnego grosza z wizerunkiem św. Jadwigi. Moneta ta była produkowana w legnickiej mennicy od 1505 r., za panowania księcia legnicko–brzesko–wołowskiego Fryderyka II.

Wiek – bez ograniczeń

Nieoczywisty przewodnik archeologiczny. Świat epoki brązu między Kaczawą a Czarną Wodą
Jak wyglądały okolice dzisiejszej Legnicy przed trzema tysiącami lat? Co wiemy na temat ówczesnych mieszkańców naszego regionu? Gdzie mieszkali, czym się zajmowali, jak wyglądała ich codzienność?
Zajęcia stanowić będą wprowadzenie do archeologii epoki brązu i badań prowadzonych przez Muzeum Miedzi w Legnicy w ostatnich latach.
Zajęcia obejmują: pokaz filmu „Osady i cmentarzyska. Świat epoki brązu między Kaczawą a Czarną Wodą” oraz prezentację najciekawszych znalezisk znajdujących się w zbiorach Muzeum Miedzi w Legnicy: narzędzi, ozdób, broni, przedmiotów codziennego użytku.

Wiek – bez ograniczeń

Strażnicy żelaznej kurtyny - armia radziecka w Polsce
Klęska III Rzeszy Niemieckiej w II wojnie światowej otworzyła kolejny trudny rozdział w dziejach Polski i Polaków. Istniejąca w latach 1944-1989 Polska Ludowa była częścią tzw. bloku wschodniego, skupiającego szereg krajów uzależnionych od ZSRR. Przez kilkadziesiąt lat po zakończeniu wojny, w Polsce stacjonowały obce wojska, tworzące tzw. Północną Grupę Wojsk Armii Radzieckiej. Ostatni jej żołnierze wyjechali stąd dopiero w 1993 r. Legnica była siedziba struktur dowódczych PGW. Uczestnicy lekcji dowiedzą się o okolicznościach stacjonowania w Polsce wojsk sowieckich, a także ich roli w systemie politycznym państw Europy Środkowej, które po 1945 r. oddzieliła od wolnego świata Zachodu żelazna kurtyna. Na przykładzie pozostałości komunistycznych monumentów z Legnicy omówione zostaną również metody działania PRL-owskiej propagandy, której celem było  „wychowywanie” mieszkańców w poczuciu "przyjaźni i wdzięczności" dla ZSRR i jego sił zbrojnych.

Lekcja odbywa się na terenie plenerowej ekspozycji Muzeum Miedzi pt. Cień gwiazdy. Relikty legnickich pomników PRL-u przy cmentarzu żołnierzy radzieckich (ul. Wrocławska)

Wiek - licea i technika

Warsztaty wakacyjne

Dzieci-muzealniaki, czyli zapraszamy w czasie wakacji

Muzeum Miedzi w Legnicy w każdy wakacyjny czwartek zaprasza dzieci na bezpłatne warsztaty indywidualne, spacery i zwiedzanie wystaw. Wstęp wolny.
Ponadto proponujemy warsztaty dla półkolonii i grup zorganizowanych (powyżej 10 osób). Wstęp – 10 zł od osoby.
Obowiązuje wcześniejsza rezerwacja miejsc pod tel. 76 862 49 49 (w przypadku zajęć indywidualnych najpóźniej w przededniu zajęć, w przypadku grup – z tygodniowym wyprzedzeniem).


WARSZTATY INDYWIDUALNE

LIPIEC
4 lipca, godz. 13  Podróż w tropiki, czyli origami dla każdego
– warsztaty składania egzotycznych zwierząt z papieru i zwiedzanie wystaw (Akademia Rycerska)
11 lipca, godz. 13 Wizyta w mennicy, czyli projektowanie i wybijanie monet  (Zamek Piastowski)
18 lipca, godz. 13 Legnica w kolorach miedzi, czyli tworzymy autorską biżuterię z miedzianego drutu (warsztaty i zwiedzanie wystaw; Akademia Rycerska)
25 lipca, godz. 13 Miasto jak z obrazka, czyli zaprojektujmy legnicki magnes (warsztaty i zwiedzanie wystaw; Akademia Rycerska)

SIERPIEŃ
1 sierpnia, godz. 13 Z wizytą u księcia, czyli spacer po legnickim Zamku Piastowskim i projektowanie własnego herbu (Zamek Piastowski)
8 sierpnia, godz. 13 – Hura, jakie piękne lato, czyli wakacyjne emocje na wielkiej planszy (warsztaty i zwiedzanie wystaw; gmach główny)
22 sierpnia, godz. 13 Realne czy magiczne, czyli rzeźbimy, co podpowie wyobraźnia (warsztaty plus zwiedzanie wystawy; Akademia Rycerska)
29 sierpnia, godz. 13 Lemoniada dla ochłody, czyli wykonujemy własną podkładkę pod kubek (warsztaty i zwiedzanie wystaw; Akademia Rycerska)

WARSZTATY DLA GRUP

Ponadto proponujemy warsztaty dla półkolonii i grup zorganizowanych (powyżej 10 osób). Wstęp – 10 zł od osoby.
    • Legnica w kolorach miedzi, czyli tworzymy autorską biżuterię z miedzianego drutu
    • Miasto jak z obrazka, czyli zaprojektujmy legnicki magnes
    • Lemoniada dla ochłody, czyli wykonujemy własną podkładkę pod kubek
    • lub inne po wcześniejszym ustaleniu.




Tajniki metaloplastyki. Biżuteria, dizajnerskie ozdoby do domu i na święta

Jest czerwona, zdrowa i plastyczna. Wykorzystuje się ją w elektronice, budownictwie, do produkcji przedmiotów użytkowych, ale i w sztuce. Z miedzianego drutu bez trudu można zrobić biżuterię, wieszadełka choinkowe i inne drobiazgi, które ozdobią dom. A że miedź to metal, który ostatnio jest modny zarówno w wyposażeniu wnętrz, jak i produkcji biżuterii, zapraszamy na warsztaty cięcia, gięcia, wyplatania tego metalu.
Zajęcia obejmują: spacer po wystawie „Miedź. Dzieje niezwykłego metalu”; zapoznanie się z tematem wykorzystywania miedzi przez człowieka, rozwijanie zdolności manualnych i kreatywności, warsztaty wykonywania ozdób z miedzianego drutu.

Czas – około 60 minut.
Wiek – od 6 lat
Cena – 10 zł od osoby
Limit osób – 25

Po co malarzowi miód? Laboratorium koloru

Czym zajmuje się artysta? Co różni go od rzemieślnika? Jak powstaje dzieło? Dlaczego sztuka jest potrzebna? Jak stworzyć swój własny kolor? Warsztaty pozwolą poznać nam prace legnickiego malarza Jarosława Jaśnikowskiego, ale także inne obrazy i rzeźby ze zbiorów muzeum. Pozwolą także odkryć w sobie artystę. Przekonamy się, jak świetnie można bawić się farbą i kolorem.
Zajęcia obejmują: spacer po jednej z wystaw malarskich, ćwiczenia z widzenia barw – koło barw, laboratorium koloru – robimy farbę akwarelową; zabawę malarską – odkrywamy w sobie artystę!

Czas: około 60 minut
Wiek – od 6 lat
Cena – 200 zł za całą grupę
Limit osób – 25


Akademia dla dam i rycerzy, czyli grafika przemawia

Akademia Rycerska – ozdoba Legnicy i jeden z najpiękniejszych przykładów  architektury baroku na Dolnym Śląsku. Dziś mieści się tu muzeum i Legnickie Centrum Kultury, dawnej w akademii kształciła się szlachecka młodzież. Podczas warsztatów zaprojektujemy własny szablon i wykonany odbitki naszych ulubionych miejsc, zabytków i eksponatów związanych z bogatą historią tego gmachu i Legnicy.
Zajęcia obejmują: spacer po wystawie „Akademia Rycerska w Legnicy. Dzieje gmachu i instytucji”; warsztaty graficzne – kalkografia; projektujemy szablon i wykonujemy odbitki związane tematycznie z wystawą.

Czas: około 60 minut
Wiek – od 6 lat
Cena – 200 zł za całą grupę
Limit osób – 25

Legnica w starym zwierciadle. Czy monotypia jest techniką przypadku?

Jak wyglądała dawna Legnica? Jakie były tutejsze ogrody, domy, pomniki? W jakich strojach paradowali dawni mieszkańcy? Jak wyglądali rycerze, którzy walczyli w wielkiej średniowiecznej bitwie z Mongołami, która się rozegrała w okolicy? Co było charakterystyczne dla tamtych czasów? Proponujemy warsztaty graficzne z monotypii. Pozwolą nam odtworzyć klimat dawnego miasta i jego dzieje, przywołają całą gamę historycznych skojarzeń.
W monotypii graficznej odbitkę uzyskuje się poprzez rysowanie na odwrocie przyłożonego do rozprowadzonej farby papieru. Wymaga to wielu prób, jeśli chcemy świadomie pokierować procesem technicznym. Ale możemy również pozwolić sobie na przypadkowe efekty, które mogą okazać się dużo bardziej interesujące. Mamy dużo do odkrycia!
Zajęcia obejmują: spacer po wystawie oraz warsztaty graficzne.

Czas: około 60 minut
Wiek – od 6 lat
Cena – 200 zł za całą grupę
Limit osób – 25